Догмат трехсот шестидесяти семи святых Отцов Седьмого Вселенского собора, Никейского.

О иконопочитании.

Храним не нововводно все, писанием, или без писания установленные для нас Церковные предания, от них же едино есть иконнаго живописания изображение, яко повествованию Евангельския проповеди согласующее, и служащее нам ко уверению истинного, а не воображаемого воплощения Бога Слова, и к подобной пользе. Яже бо едино другим указуются, несомненно едино другим уясняются. Сим тако сущим, аки царским путем шествующе,последующе Богоглаголивому учению Святых отец наших и преданию Кафолическия церкви, (вемы бо, яко сия есть Духа Святого в ней живущего), со всякою достоверностью и тщательным рассмотрением определяем: подобно изображение честного и животворящего Креста, полагати во святых Божиих церквах, на священных сосудах и одеждах, на стенах и на деках, в домах и на путях, честные и святые Иконы, написанныя красками и из дробных камений и из другого способного к тому вещества устрояемыя, якоже Иконы Господа и Бога и Спаса нашего, Иисуса Христа, инепорочныя Владычицы нашей святой Богородицы, такожде и честных Ангелов, и всех Святых и преподобных мужей. Елико бо часто чрез изображение на Иконах видимы бывают, потолику взирающий на оныя подвизаемы бывают воспоминати и любити первообразных им, и чествовати их лобызанием и почитательным поклонением, не истинным, по вере нашей, Богопоклонением, еже подобает единому Божескому естеству, но почитанием по тому образу, якоже изображению честного и животворящего Креста и святому Евангелию и прочим святыням, фимиамом и поставлением свечей честь воздается, яковый и у древних благочестный обычай был. Ибо честь воздаваемая образу преходит к первообразному, и покланяющийся Иконе, поклоняется существу изображенного на ней. Тако бо утверждается учение Святых отец наших, сиесть, предание Кафолическия Церкве, от конец до конец земли приявшия Евангелие.